20.03.20

Ігрові уроки. Література



Картинки по запросу "шевченко наймичка"

Т е м а.   Т.Г.Шевченко.  Поема  ,, Наймичка”

Очікувані результати

Після цього заняття учні зможуть

Ø визначати причини та наслідки дій і вчинків Катерини з однойменної поеми Т.Г.Шевченка й Ганни з поеми ,,Наймичка”;
Ø висловлюти свою думку стосовно вчинків героїнь;
Ø сформувати своє ставлення до того, які вчинки є гідними відповідальної  людини.

Обладнання: дошка;  правила проведення методу ,,Прес”;  картки з визначеннями типів характерів;  плакат, де записана мета уроку.



План і методи проведення уроку

1.    Інтерактивна  вправа  ( «Інтервю» ).
2.    Бесіда. Використання методів «Прес», кейс.
3.    Визначення типів характерів за поданим зразком.
4.    Рефлексія ( усвідомлення результатів уроку).
5.    Домашнє завдання.

Тип уроку: інтегрований( література та психологія).

Хід  уроку


 На дошці записано епіграф.

« …Такого полумяного культу материнства,
такого апофеозу жіночого кохання і жіночої муки
не знайти, мабуть, ні в одного з поетів світу.
 Нещасний в особистому житті, Т.Г.Шевченко
найвищу і найчистішу красу світу бачив
у жінці, у матері…»

І. Інтерактивна  вправа «Інтерв’ю».
1. З учнів у класі вибираються ( за бажанням) двоє дівчат, які будуть виконувати ролі Катерини та Ганни.
2.     Учні класу  задають питання  героїням.

ІІ. Бесіда. Використання методу «Прес».
Учням на парту роздані карточки, де записані правила проведення цього методу.
1.    Чи усвідомлюють героїні свій проступок?
2.    Що в їхньому розумінні щастя?
3.    Чому Ганна каралась в домі Трохима та Насті?
4.    В яких умовах народжують своїх дітей Катерина та Ганна?

Вчитель розповідає про народні вірування. Якщо дитина народжувалася на приволлі, на світанку, в чудову погоду, на свято, то доля такої дитини буде щасливою.

5.    Як одягнені їхні діти?
6.    Як склалася  доля у дітей героїнь?
7.    Які спогади про матерів зостануться у хлопців? Що будуть відчувати до них, коли виростуть?
8.    Чи зараз є такі випадки зречення дітей? Чому зараз, коли вже немає гострого засудження одиноких матерів, стаються такі випадки?
9.    Кого з двох жінок хлопці хотіли б бачити своїми жінками? Чому?

ІІІ. Визначення типів характерів.

Вчитель.

Зіставляючи двох героїнь Шевченкових поем – «Катерина» та «Наймичка» – І.Франко писав: « Катерина – натура проста, вразлива, сангвінічна; ошукана москалем, відіпхнута, у своїм тяжкім горі вона думає тільки про себе, покидає дитину на шляху, а сама шукає на своє горе ліку – одинокого, який їй лишився, -- в воді під льодом. Наймичка – натура безмірно глибша, чуття у неї не тільки живе, але сильне та високе, любов до дитини така могуча, що перемагає все інше, заслонює перед нею весь світ, заставляє забути про себе саму, віддати все своє життя не для хвилевої покути, але для довгої жертви на користь своєї дитини».

Ø Учні ознайомлюються з типами характерів, поданих на карточках
Ø Дають відповіді на питання, чи Катерину можна назвати «сангвіністичною натурою»?
Ø Якщо вона дійсно була б такою, то що повинна була б вчинити?
Ø Хто з двох жінок достойний високого звання матір?
Ø Визначають типи своїх характерів.


ІV. Рефлексія (усвідомлення результатів уроку).
1.    Що ми робили на уроці?
2.    Навіщо ми це робили?
3.    Чого ви навчилися?
4.    Що сподобалося, що не сподобалося?
5.    Чого б хотіли ще навчитися?

V. Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольного твору.



Метод « Прес »



Щоб бути чітким та переконливим, ваше висловлювання повинно мати таку структуру й етапи:


1.                    Позиція:  почніть зі слів « Я вважаю, що» та висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.


2.                   Обгрунтування:  починаючи словами «…тому що», наведіть причину появи цієї думки, тобто поясніть, на чому грунтуються докази на підтримку вашої позиції.


3.                   Приклад: продовжуйте висловлювання словом «…наприклад…» та наведіть факти, дані, що підтверджують вашу позицію.


4.                   Висновок:    закінчте висловлювання «Отже (тому), я вважаю…» і узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, як необхідно діяти ( це своєрідний заклик прийняти вашу позицію).


Типи  темпераментів

1.       Сангвінік – людина з сильним рухливим, урівноваженим  типом нервової системи. Процеси збудження і гальмування врівноважені. Як правило, бувають комунікабельними, говіркими, жвавими, ініціативними, але не завжди схильними доводити справу до кінця.

2.       Холерик – людина з рухливим, але неврівноваженим типом вищої нервової системи. Процеси збудження переважають над процесами гальмування. Спостерігаються часті зміни настрою, вони активні, але в той же час імпульсивні, бувають образливими та агресивними і здебільшого оптимістичні.

3.       Меланхолік – людина, в якої переважає пригнічений, сумний характер. Слабкий тип із слабим збудженням і гальмуванням. Це дуже чутливі люди, як правило, спостережливі, багато переживають, песимісти.

4.       Флегматик – людина з  врівноваженим, але інертним типом вищої нервової діяльності. Процеси збудження та гальмування характеризуються невеликою рухливістю. Помітна розміреність, спокій, надійність.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Презентації

Написання префіксів пре-, при-, прі-